Menu Zavřeno

Jak na posílení pánevního dna?

Povolené a netrénované svaly pánevního dna se umí postarat o celou řadu nepříjemných problémů. Rozhodně to nejsou jen svaly, které by z žen dělaly sexuální dračice. Určitě jsou důležité i pro tuto oblast, ale nefunkční způsobují i celou řadu dalších problémů u žen i mužů. A než si o nich něco řekneme, podívejme se, kde tyto nejspíš třetí nejznámější svaly po bicepsu a tricepsu vlastně najdeme. Jde o svaly zachycené o kostrční kost, stydkou sponu a sedací svaly. Právě v těchto svalech se nachází oba vylučovací otvory. Ústí sem konečník i močová trubice. Ženy zde mají umístěn i vaginální otvor.

Úvod do problematiky povoleného pánevního dna

Když nám nefungují svaly pánevního dna, máme problém. Právě tyto svaly se totiž podílí na kontrole močení a zabraňují nedobrovolnému úniku moči, kterému říkáme inkontinence. Ta postihuje sice častěji ženy, ale vyskytuje se i u mužů. Existuje však i fekální inkontinence. Příčinou bývají opět povolené svaly pánevního dna. Ty totiž kontrolují rovněž nucení na stolici a únik plynů. Svaly pánevního dna též udržují orgány ve správné poloze. A skutečně ovlivňují i sexuální požitek.

S povolenými svaly pánevního dna máme problémy v sexuálním životě. Ženy neumí koordinovat vaginální sex vhodnými stahy. Současně, pokud již trpí inkontinencí, stává se pro ně sex osobním tabu. Kvůli problémům s pánevním dnem však můžeme trpět i silnými bolesti zad. Dochází k nepřirozenému prohýbání páteře v bederní oblasti, často k vyboulení břišní stěny a destabilizaci celého trupu, kdy se nám zakulatí záda.

Proč dochází k ochabnutí svalů pánevního dna? Už jsme si řekli, že trápí přece jen více ženy. Často bývá důsledkem těhotenství a porodu. Avšak příčinou mohou být i hormonální změny v menopauze. Pro obě pohlaví, ženy i muže, jsou pak rizikovými obezita, těžká fyzická práce, chronická zácpa či chronický kašel.

Obvykle je prvním příznakem ochablého pánevního dna tzv. stresová inkontinence. U ní dochází k úniku moči při zakašlání, kýchnutí, při sportu či třeba zvedání těžšího břemene. Důležité je problém začít co nejdříve řešit. První pomocí mohou být medikamenty, ale z dlouhodobého hlediska vám lékař odporučí speciální cvičení. Konečným řešením pak může být i operace, té se je však lepší vyhnout. Posílení pánevního dna je reálné v každém věku a stavu. Pojďme se podívat na dvě metody, které nám s tím umí pomoci.

Metoda 1: Posilování pánevního dna pomocí vaginálních kuliček

Na pánevní dno platí stejné metody jako na posilování jiných svalů těla – cvičit, cvičit a cvičit. Jen je zapotřebí vědět, jak na to. Stahovat svaly jen tak bez pomůcek zvládnou jen ti, kdo těmito problémy ještě netrpí. Pak již je třeba pomůcky. Pro ženy jsou výborným pomocníkem venušiny kuličky. Není zapotřebí se červenat jen proto, že se prodávají mezi erotickými pomůckami. Ani prodejci v e-shopech vám je však jako erotickou pomůcku nabízet nebudou. Jsou to pomocníci pro ženy v boji s inkontinencí a dalšími neduhy spojenými s povoleným pánevním dnem.

Jak si vybrat venušiny kuličky?

  • Venušiny kuličky se nabízí větší s nižší hmotností. Ty jsou vhodné pro začátečnice, též třeba pro ženy brzy po porodu. Hodí se s nimi začínat při zanedbaném zdravotním stavu, kde by nás menší a těžší kuličky demotivovaly v pokračování ve cvičení.
  • Běžné, středně velké a středně těžké kuličky jsou ideální pro ženy nerodičky, které v podstatě žádné problémy ještě nemají, ale chtějí podpořit svůj sexuální život lepšími svaly pánevního dna, a současně jej preventivně cvičit.
  • Rozměrově stejné jako střední, nebo menší, rozhodně však nejtěžší kuličky, slouží zkušeným uživatelkám, které již cvičí dlouho, úspěšně posílily své pánevní dno a chtějí dosáhnout ještě vyšší level. Tyto kuličky mají 100 až 200 g.

Kuličky na posilnění pánevního dna se často prodávají jako pár, kde je jedna kulička pro méně pokročilé, druhá pro pokročilejší cvičení.

Jak cvičit s venušinými kuličkami?

Zaveďte si venušinu kuličku do pochvy. Udělejte to v leže. Pak zkoušejte stahovat svaly pánevního dna tak, abyste kuličku cítily. Dokud se tak neděje, je obvykle zbytečné začínat s cvičením ve stoje.

Následně začněte zaváděním větší a lehčí kuličky. Cvičení spočívá v zavedení kuličky a ve snaze udržet ji stahy svalů co nejdéle zasunutou ve vagíně. Rozhodně v této ani v další fázi nenoste kuličku zasunutou trvale. Svaly si potřebují odpočinout a trvalé nošení váš stav nezlepší. Postačí každodenní aplikace na cca 30 minut.

Když tento level dosáhnete, můžete přejít na cvičení s těžší ev. s menší a současně těžší kuličkou. Opět stačí cvičení podobu 30 minut denně. Zkuste též různé výzvy. Třeba chvíli s kuličkami sportovat. Uvidíte, jak velkou kondici dokážete svým svalům pánevního dna pravidelným cvičením zajistit.

TOP 3 venušiny kuličky

Bestseller

Venušiny kuličky BOOM Grace

5/5

Krásný set venušiných kuliček

Kulička až o čtyřech různých hmotnostech aplikovatelná do běžného aplikátoru s jednou kuličkou i se dvěma současně.

Maxi set

JL venušiny kuličky Love Balls

5/5

Velký set Venušiných kuliček a vibrujícího vajíčka

Hodí se k posilování pánevního dna i pro Kegelovy cviky na pánevní dno.

Naprostý luxus

Whoop.de.doo venušiny kuličky classic 65

 

5/5

Krásné minimalistické venušiny kuličky, které budete milovat i díky jejich minimalistickému designu. Perfektní na cvičení.

Metoda 2: Kegelovy cviky

Kegelovy cviky jsou speciální cviky, které v roce 1948 vyvinul americký gynekolog Arnold Kegel. Hodí se pro obě pohlaví, tedy pro ženy i muže. Podobají se u nás známému cvičení podle Ludmily Mojžíšové, i když její cviky vyly cílenější na zvýšení pravděpodobnosti početí a odstranění fyzických příčin neplodnosti fyzioterapií. Cviky podle Arnolda Kegela napomáhají ke zpevnění svalů v oblasti močové trubice, pochvy a konečníku, které se nazývají svaly pánevního dna. Dají se cvičit zcela bez pomůcek, ale stále častěji se používají i různé pomocníci. Mezi ně lze zařadit i venušiny kuličky, kterým se dnes říká již i kegelovy kuličky. Dále vibrační vajíčka, vaginální činky i speciální trenažéry pro pánevní dno.

Jak cvičit Kegelovy cviky?

Nejdříve identifikujte své svaly pánevního dna. Je důležité totiž cvičit ty správné svaly a nesplést si je třeba s břišními, hýžďovými, zádovými či sedacími. Zatáhněte svaly stejně jako když chcete zadržet moč. Pokud ucítíte pohyb pánve směrem nahoru, identifikovali jste je správně. Můžete začít provádět Kegelovy cviky. Ideální je cvičit vždy s prázdným močovým měchýřem. Tradiční sestava obsahuje celkem 12 cviku, ale obecně se doporučuje zejména těchto šest, které jsou snadno zapamatovatelné a hodí se i pro začátečníky.

  1. Postavte se s nohama na šířku pánve a přitahujte kolena k hrudníku. Vydržte. Nohy střídejte.
  2. Vestoje překřižte nohy a snažte se dlaněmi dotknout země. Při ohýbání vydechujte, při narovnávání se se nadechujte.
  3. Klekněte si a sedněte si na paty. Pak se mírně nadzvedávejte.
  4. Seďte na zemi opřeni o lokty. Pokrčte nohy v kolenou a následně se střídavě patou a špičkou dotýkejte podlahy či podložky.
  5. Udělejte tzv. dámský klik. Klekněte si, ruky dejte před sebe na podložku do kolmé pozice, pak je postupně přikrčujte. Natahujte střídavě levou a pravou nohu.
  6. Střídejte pozici sed/leh a u toho ve vzduchu napodobujte nohama jízdu na kole.

Kegelovy cviky lze navíc cvičit i s pomůckami. Klasické jsou již zmíněné venušiny kuličky či vaginální vajíčka. Používat však lze i další speciální pomůcky.

TOP pomůcky pro Kegelovy cviky

Žádané

Deluxe Petite Kegel Balls Sexy Elephant

5/5

Anatomický tvar kapky

Sada šestí vaginálních činek pro posilování pánevního dna ve valérách růžové barvy.

Chytrá pomůcka

G-VIBE G-BALLS Kegelovy kuličky v aplikaci

5/5

Vaginální činky s aplikací

Pokročilý trenažér pro posilování pánevního dna s ovládáním pomocí smartphone. Aplikace obsahuje konkrétní cviky.

Nejen po porodu

Intao kGoal
5/5
kGoal je chytrá pomůcka sloužící k posilování pánevního dna. Lze využít i aplikaci do chytrého telefonu. Doporučuje 94 % zákaznic.
Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 5 Průměrně: 5]

Mohlo by vás také zajímat