Menu Zavřeno

Pánské parfémy

Jaké jsou nejlepší pánské parfémy?

Před důležitou schůzkou pravděpodobně řešíte hlavně to, jak vypadáte. Možná však nevíte, že nejsilněji lidský mozek neregistruje vzhled ale vůni. Chcete-li tedy na někoho udělat opravdu dobrý první dojem, měli byste věnovat pozornost výběru a použití panského parfému. Použít toaletní vodu, parfém nebo kolínskou? Jakou vybrat vůni? A v jaké cenové kategorii se vyplatí pánský parfém hledat? Odpověď na to vše a mnoho dalšího se dozvíte v následujícím textu, kde najdete i výběr těch nejlepších pánských parfémů z různých cenových kategorií.

Pánské parfémy: Porovnání 10 nejlepších pánských parfémů podle hodnocení, testů a recenzí zákazníků

V tomto srovnání jsme pro vás vybrali 10 nejlepších pánských parfémů. Jak jsme pánské parfémy vybírali? Vybrali jsme je podle hodnocení a dostupných recenzí uživatelů a zákazníků. Tyto pánské parfémy jsme následně seřadili do přehledné tabulky. Tyto produkty si můžete následně seřadit podle vašich preferencí. Pokud vás například zajímá nízká cena, můžete si seřadit parfémy pro muže podle orientační ceny s DPH a vybrat si tak nejlevnější a zároveň nejlepší pánský parfém.

NázevVzhledKategorieSrdce parfémuHlava parfémuZáklad parfémuOrientační cena (s DPH)Dostupnost
Davidoff Cool WaterPánský parfém Davidoff Cool WaterNEJ do 500 KčJasmín, pelargónie, santalové dřevo, mechMořský tón, máta, zelený tón, koriandr, levanduleAmbra, pižmo444Zobrazit v obchodech
Burberry London For Men 50mlPánský parfém Burberry London For Men 50mlNEJ do 500 KčKůže, mimóza, portské vínoBergamot, černý pepř, skořicové listyDřevo Guaiac, mech, tabákový list, opoponax500Zobrazit v obchodech
David Beckham InstinctPánský parfém David Beckham InstinctNEJ do 500 KčBadyán, kardamon, červené nové kořeníItalský bergamot, pomeranč, mandarinkaHaitský vetiver, pačuli, bílá ambra272Zobrazit v obchodech
Hugo Boss No.6 BottledPánský parfém Hugo Boss No.6 BottledNEJ do 1 000 KčPelargónie, skořice, hřebíčekJablko, citrusyCedrové dřevo, santalové dřevo, vetiver, olivové dřevo, vanilka969Zobrazit v obchodech
Calvin Klein Eternity For MenPánský parfém Calvin Klein Eternity For MenNEJ do 1 000 KčJasmín, bazalka, pelargonie, šalvějMandarinka, levandule, zelené bylinySantalové dřevo, vetiver, růžové dřevo784Zobrazit v obchodech
Lalique Encre Noire For MenPánský parfém Lalique Encre Noire For MenNEJ do 1 000 KčBourbonský vetiver, haitský vetiverCypřišPižmo579Zobrazit v obchodech
Giorgio Armani Emporio Stronger With YouPánský parfém Giorgio Armani Emporio Stronger With YouNEJ nad 1 000 KčMelounRůžový pepřGlazované kaštany, ambrové dřevo, guajakové dřevo, bourbonská vanilka1864Zobrazit v obchodech
Yves Saint Laurent YPánský parfém Yves Saint Laurent YNEJ nad 1 000 KčGeránium, jalovec, levandule, šalvějAldehydy, bergamot, elemi, jablko, zázvorAmbrové dřevo, olibanum, tonka fazole, vetiver2067Zobrazit v obchodech
Tom Ford Ombré LeatherPánský parfém Tom Ford Ombré LeatherNEJ nad 1 000 KčKůžeKardamomPačuli, ambra, mech4163Zobrazit v obchodech
Dolce & Gabbana The OnePánský parfém Dolce & Gabbana The OneKožené vůněZázvorBazalkaAmbra, cedr, tabák1712Zobrazit v obchodech
Po kliknutí na odkaz “Zobrazit v obchodech” budete přesměrováni na srovnávací portál Heureka. Na něm si můžete porovnat ceny jednotlivých obchodů a přečíst si recenze a hodnocení pánských parfémů od jejich uživatelů.

Složení pánského parfému

Nejdříve se ale podívejme na to, z čeho se každá specifická vůně skládá. Toto rozdělení je důležité znát hlavně proto, abyste si mohli vybrat vůni přesně podle vašich představ.

Tím prvním, co na vůni zaregistrujete, je její tzv. hlava. Toto označení představuje její výrazné tóny, které ucítíte jako první, ale také jako první zmizí.

Poté, co tóny hlavy ustoupí, přijde na scénu srdce. Prvky spadající do této kategorie vydrží vonět několik hodin a nastupují po odeznění prvního dojmu v podobě hlavy parfému.

Poslední částí vůně je základ, který vydrží ze všech složek nejdéle. Představuje ty nejméně nápadné části, kterých si zprvu ani nevšimnete.

Druhy pánských parfémů dle intenzity vonných látek

Vůně lze najít v řadě provedení. Od nejsilnějšího parfému po nejslabší kolínskou vodu či případně eau de sport. Od koncentrace vonných látek se pak odvíjí způsob použití, a hlavně cena. U dražších parfémů ale stačí aplikovat o dost méně produktu. To je tedy také potřeba zohlednit při posuzování ceny daného přípravku.

Parfém

Nejkoncentrovanější vůni vám poskytne parfém. Naleznete ho pod označením P nebo slovem Extrait. Přípravky s tímto názvem musejí obsahovat minimálně 15 % vonných látek, u některých je to ale i 30 %.

Parfém vydrží na kůži průměrně osm hodin, nejsou však výjimkou ani produkty s výdrží ještě o dost delší. Stačí ho nanést jen skutečně skromné množství. Možná vás tedy zarazí jeho cena, vzhledem k nízké spotřebě se ovšem většinou jedná o výhodnou investici.

Parfémová voda (eau de parfum)

Parfémová voda zkráceně jen EdP nebo také PdT, což značí název Parfum de Toilette, představuje druhou nejvyšší koncentraci vonných látek v produktu. Jedná se o přípravky s hodnotami mezi 8 a 15 %.

Výdrž parfémové vody je kvůli nižšímu obsahu vonných látek lehce nižší, než je tomu u parfému. Činí zhruba pět až šest hodin. Menší koncentrace vonných látek se zde projevuje i na ceně, kdy parfémové vody pořídíte zpravidla o něco levněji než parfémy. Na druhou stranu je potřeba vůně nanést na tělo více, abyste docílili žádaného efektu.

Toaletní voda (eau de toilette)

Nejrozšířenější variantou vůně je toaletní voda neboli Eau de Toilette. Právě tento název najdete nejčastěji na lahvičkách s vůní. Produkty s tímto označením jsou ideální volbou pro každodenní nošení, kdy nechcete mít výrazný parfém.

Koncentrace vonných látek se zde pohybuje od 4 do 8 %. Díky tomu vydrží toaletní voda vonět na těle zhruba tři hodiny. Pro prodloužení výdrže je tedy třeba aplikaci opakovat několikrát během dne. Produkt lze v klidu požít i na oblečení, a proto není problém ho nanést třeba v kanceláři nebo na toaletě během nabitého pracovního dne.

Kolínská voda (eau de cologne)

Eau de cologne neboli kolínská voda obsahuje ještě nižší koncentraci vonných látek, než je tomu u vody toaletní. Zpravidla produkty obsahují 3-5 % vonných látek.

Výhodou těchto přípravků je příznivá cena za poměrně velké balení. Naopak ale produkt vydrží na kůži pouze zhruba dvě hodiny. Je tedy potřeba ho aplikovat i několikrát denně. Kolínskou vodu lze používat po celém těle a muži ji často využívají i jako vodu po holení.

Eau de Solide/Sport (splash perfume)

Produkt s názvem eau de solide nebo sport, který najdete i jako splash perfume, nabízí nejnižší koncentraci vonný látek ze všech přípravků. Vůně obsahuje pouze 1-3 % těchto látek, a proto ji pořídíte za nejnižší cenu.

Eau de Sport najdete nejčastěji ve formě spreje, jelikož se pro svoji nízkou koncentraci skvěle hodí pro nanášení na celé tělo ve vyšším množství. Jak už název napovídá, je skvělou volbou, pokud jdete sportovat, kdy by parfém působil příliš těžce.

Jaká další označení může vůně nést?

V parfumeriích se můžete setkat i s produkty, které ponesou jedno ze specifických označení pro vůně. Prvním takovým termínem je Legère, což označuje nejčastěji odlehčenou ale někdy také lehce upravenou verzi původního výrobku.

Opakem zmíněné varianty je název Extrême, který naopak označuje silnější provedení dané vůně. Posledním a jen ojediněle používaným termínem je Esprit de Parfum, což označuje typ vůně, který se svojí koncentrací vonných látek řadí mezi parfém a parfémovou vodu.

Pánské parfémy: Jednotlivé druhy vůní

Vůně se nejčastěji rozdělují do tzv. rodin. A to podle toho, jaká složka vůni vévodí. Když víte, do které rodiny spadá vámi oblíbený parfém, snáze pak naleznete podobný, který by se vám také mohl líbit. Naopak zase zjistíte, jaké rodině se při výběru vůně vyhnout.

Rozdělení vůní je však stále individuální. Nikdo zatím totiž nepřišel s takovým rozdělením, které by vyhovovalo všem odborníkům a parfemářům na světě. Většina vůní se navíc řadí hned do několika rodin. Parfém, který voní jen jednou konkrétní vůní je totiž v dnešní době už přežitkem. Aktuální vůně nabízejí například kombinaci dřevitých a květinových tónů.

Dále jsou uvedeny nejčastěji používané rodiny či rodokmeny vůní, díky kterým je rozdělení parfémů o trochu snazší.

Aromatické vůně

Možná si říkáte, aroma je přeci synonymem slova vůně, a tak by sem mohly patřit úplně všechny. Ve skutečnosti ale pojem aromatická vůně znamená v parfemářské hantýrce poměrně přesně vyznačenou oblast. Do této kategorie totiž patří především známé bylinky jako například levandule.

Vůně patřící do této rodiny jsou často popisovány jako čisté a svěží. Právě produkty z této rodiny jsou ideálními parfémy pro muže. Aromatické vůně si jistě zamilujete i v případě, že jste fanoušky vůní citrusových. Tyto dvě skupiny k sobě totiž mají velice blízko.

Základními tóny pro tyto vůně jsou všechny čerstvé zelené bylinky, tedy máta, bazalka, oregano. Dále sem patří také již zmíněná levandule, a dále pak rozmarýn, šalvěj nebo tymián. K nejznámějším představitelům této kategorie lze řadit například toaletní vody David Beckham Instinct nebo Versace Pour Homme, případně pak Karl Lagerfeld For Him.

Citrusové vůně

Další velmi oblíbenou skupinou, která se podobá té předcházející, jsou citrusové vůně. Jejich tradice sahá i několik stovek let do minulosti. Již dávno v historii totiž naši předci vyráběli citrusové vonné oleje.

Citrusové vůně jsou typicky plné života a energie, která z nich doslova čiší. Jsou ideálním řešením pro letní období, kdy nás v horku dokáží trochu osvěžit. U citrusových vůní bývá pravidlem, že mizí rychleji, než je tomu u jiných rodin. Vše ale doženou svojí jedinečnou svěžestí.

K základním tónům zde kromě citronu, mandarinky, grapefruitu, limetky nebo pomeranče patří třeba i velmi oblíbený bergamot. Citrusové vůně mají v oblibě muži i ženy a jsou skvělou volbou pro každodenní nošení. Jen tak se vám totiž nestane, že by vaše citrusová vůně byla někomu nepříjemná.

K typickým zástupcům této kategorie patří toaletní voda Calvin Klein CK One nebo kolínská voda Clinique Happy For Men.

Dřevité vůně

Máte rádi vůni santalového dřeva? Tak to vybírejte parfémy z kategorie dřevitých vůní. Tato rodina je samozřejmě inspirována vůněmi lesa. Ve výrobcích tak můžete cítit cedr, dub, borovici, ale i třeba různé exotické dřeviny.

Dřevité vůně začali parfuméři využívat až o poznání déle než ostatní kategorie. A to především z toho důvodu, že extrahovat vůni využívaných dřevin bylo možné až s pomocí moderní technologie.

Tato skupina představuje jednu z naprosto nejoblíbenějších mezi muži. Naprosto ikonickou dřevitou vůní je Hugo Boss Bottled, který dnes používají statisíce mužů po celém světě. Dalším příkladem pro tuto kategorii je také oblíbená toaletní voda Clavin Klein Man.

Fougèrové vůně

Toto zvláštní označení představuje skupinu především pánských vůní. Fougère sice znamená ve francouzštině kapradinu, s touto rostlinou však název příliš nesouvisí. Jméno si tato skupinu převzala podle legendárního parfému Fougère Royale, který vznikl ještě v 19. století.

Zlomový parfém vynalezl parfemář Paul Parquet, a navždy tak udal směr tomuto typu vůně. Jednalo se o základ v tónu z tonka fazole, který měl imitovat vůni čerstvě posekaného trávníku. Ten byl doprovázen levandulí, šalvěji, bergamotem, vanilkou a dubovým mechem.

Pro tuto skupinu jsou tedy zásadními složkami levandule, dubový mech a tóny z tonka fazole. V produktech ale naleznete i citrusy, bylinky, rozmarýn nebo třeba santalové dřevo. Skvělým příkladem pro tuto specifickou skupinu je David Beckham Intimately Men.

Chyprové vůně

Podobně jako tomu bylo u předchozí skupiny, i tato si postavila svůj základ na jediném přelomovém parfému. Vůni s názvem Chypre vyvinul v roce 1917 francouzský parfumér Francois Coty.

Chypre je francouzské označením ostrova Kypr. Z tohoto místa pochází i základní stavební kámen každé chyprové vůně, totiž dubový mech. Dnešní vůně z této skupiny mohou být rovněž řazeny do ovocných, aromatických nebo kožených vůní. Zásadní je však vývoj z původního parfému Chypre.

Parfémy z této kategorie jsou osobité a ideálně se hodí, pokud chcete podtrhnout svůj silný charakter. Rádi po těchto vůních sahají ženy, i pro muže ale lze najít ideální chyprovou toaletní vodu v podobě produktu jako je David Beckham Classic Blue.

Kožené vůně

Máte rádi vůni kožených sedaček nebo kožené bundy? Podívejte se na některý z parfémů právě z této rodiny. Kožené vůně symbolizují svůdnost, tajemnost a vzrušení. Základními tóny využívanými v této kategorii jsou úplně všechny vůně, které lze s kůží spojit. Narazíte tak na aroma kouře, pižmo nebo civet.

Pro pánské kožené vůně jsou pak typickými přísadami tabák, dřevo nebo kadidlo. Produkty jsou ideální především pro podzim a zimu. K těm nejoblíbenějším patří Dolce &Gabbana The One For Men Intense nebo Montblanc Legend.

Květinové vůně

Někdo je miluje, někdo nesnáší. Květiny ale k vůním zkrátka patří, a proto se jedná o zdaleka největší rodinu. Jejich použití se meze nekladou a jsou vhodné pro celoroční každodenní nošení.

Většinou se jedná o sladší složení, a právě proto je někteří nemají rádi. Květinové vůně však zdaleka nemusejí být jen sladké kombinace pro ženy. Najdeme zde i produkty pro muže jako je například Christian Dior Fahrenheit.

Základní tóny jsou zde více než jasné. Těmi nejoblíbenějšími jsou růže a jasmíny. Dále ale také najdete magnólie, pivoňky, lilie, kosatce nebo konvalinky. Samozřejmostí je i levandule nebo třeba mimóza.

Orientální vůně

Poslední skupinou jsou exotické orientální vůně. Jejich vůně vás má nalákat na cesty za dobrodružstvím do tajemného Orientu. Parfémy z této skupiny by vám měli navodit atmosféru prozkoumávání neznámých ulic a zahrad.

Orientální vůně představují smyslné, svůdné a také honosné parfémy. Základními prvky bývá exotické koření jako skořice, pepř, vanilka nebo hřebíček. Ve vůních najdete i santalové dřevo, kadidlo nebo také čokoládu či kávu.

Vůně z této skupiny jsou velice intenzivní, a tak si je neoblíbí každý. Díky své unikátnosti jsou ideální variantou pro speciální události raději než pro každodenní nošení do práce. Skvělou volbou orientálních vůní pro muže jsou Christian Dior Sauvage nebo Guess Seductive Homme.

Top 3 parfémy z kategorie do 500 Kč

Davidoff Cool Water

Davidoff Cool Water je ideální volbou pro každodenní letní nošení. Jeho citrusová vůně vás osvěží i v těch nejparnějších dnech, a vy tak budete i v horku stále skvěle vonět. Ve vůni najdete tóny levandule, rozmarýnu, máty, koriandru a květů pomerančovníku.

Tato toaletní voda se skvěle hodí na každý den do práce. Vytáhnout ji ale můžete i na speciální události. Kromě skvělé ceny vás nadchne i dlouhou výdrží. Zkrátka příjemná vůně za velmi přijatelnou cenu, která vás jen tak neomrzí.

Burberry London For Men

https://parfemy.heureka.cz/burberry-london-toaletni-voda-panska-30-ml/#prehled/

Vůně vyvinutá speciálně pro každodenního anglického gentlemana. Vyzkoušejte i vy vůni symbolizující britskou metropoli. Produkt lze zařadit do rodiny orientálních vůní, a proto je ideální volbou pro charismatické muže.

Burberry London For Men oceníte především v chladnějším počasí, do kterého se svoji kořeněnou vůni skvěle hodí. K dostání je navíc i verze pro ženy, kterou určitě uděláte radost svojí manželce či partnerce.

David Beckham Instinct

Třetím produktem, který sežene do 500 Kč, je David Beckham Instinct. Hlava vůně je zde citrusová v podobě pomeranče, mandarinky a bergamotu. Srdce reprezentuje kardamon, badyán a pimento. Základ pak tvoří pačuli, vetiver a bílá ambra.

Tato vůně existuje už od roku 2005 a za tu dobu si získala oblibu tisíců mužů. Kdo by zkrátka nechtěl vonět jako jeden z nejlepších fotbalistů světa? Po svěžím citrusovém úvodu přijdou na scénu aromatické fougère tóny, které jsou v tomto produktu naprosto jedinečné. Vůně se tak hodí nejen na každodenní nošení ale i na významné události, kdy chcete mít něco speciálního.

Top 3 parfémy z kategorie 500 Kč – 1000 Kč

Hugo Boss Bottled

Pravděpodobně jedna z nejoblíbenějších pánských vůní na světě. Dokonce je Hugo Boss Bottled možná ta úplně nejpoužívanější. Její vůně je zkrátka dokonalá. Hlava této parfémové ikony obsahuje tóny z citronu, bergamotu a dubového mechu. Srdci pak vévodí skořice, karafiát a mahagon. Základ tvoří cedr, vetiver, santalové dřevo, vanilka a olivovník.

Pokud zkrátka jednou Hugo Boss Bottled vyzkoušíte, nebudete už chtít jinou toaletní vodu. Své miliony příznivců si vůně získává už od roku 1998, kdy vznikla původní verze jako dílo parfemářky Annick Menardo. Na Hugo Boss Bottled můžete vsadit i v případě, že nemáte možnost vůni otestovat.

Calvin Klein Eternity For Men

Tato vůně je další klasickou toaletní vodou, která je mezi muži silně oblíbená. Vznikla už v roce 1989. Stvořil ji jistý Carlos Benaim a jako základ využil levanduli. Celkovou atmosférou vůně však připomíná spíše než levandulové pole les.

Calvin Klein Eternity For Men skvěle vystihuje silného a sebejistého muže, který se nebojí projevit své city. Sám Calvin Klein vůni popsal jako ideální pro moderního muže, který však uznává tradiční hodnoty. Vůně dle jeho slov osloví rozhodného muže s přirozeným citem pro styl.

Lalique Encre Noire For Men

Výrobce Lalique nabízí kvalitní parfémy za přijatelnou cenu. Toaletní voda Encre Noir vás uchvátí svojí elegancí a tajemností, které jen těžko odolá kterákoli žena. Hlavu vůně tvoří cypriš, který doplňuje srdce v podobě mužného tónu vetiveru. V základu pak najdeme pižmo a kašmírové dřevo.

Díky této dřevité vůni se zkrátka stanete neodolatelným. Vznikla už v roce 2006 a stále se těší velké oblibě. Bonusem je navíc stylová černá lahvička, ve které je toaletní voda dodávána.

Top 3 parfémy z kategorie nad 1000 Kč

Giorgio Armani Emporio Stronger With You

S touto vůní na vás nikdo nezapomene. Její aromatické a orientální tóny jsou natolik jedinečné, že díky ní vystoupíte z každého davu. V hlavě vůně najdete bergamot, zázvor, jablko a mandarinku. Srdce tvoří levandule, šalvěj, kardamon a bourbonské pelargonie. V základu pak naleznete glazované kaštany, bourbonskou vanilku a ambrové dřevo.

Jedná se o poměrně novou vůni, která přišla na trh v roce 2020. Toužíte-li po originálním parfému, který jen tak někdo nemá a který si každý zapamatuje, je Giorgio Armani Emporio Stronger With You toaletní voda právě pro vás.

Yves Saint Laurent Y

Vůně od značky Yves Saint Laurent symbolizují luxus a kvalitu. Tato s označením Y nabízí fougèrové složení, ve kterém najdete tóny bergamotu, zázvoru a jablka. Ty poznáte jako první, jelikož tvoří hlavu vůně. V srdci se pak nachází šalvěj, pelargonie a plody jalovce. To vše dotváří základ v podobě vetiveru, cedrového dřeva, tonka fazole a pryskyřice.

Yves Saint Laurent Y lze zařadit do rodiny dřevitých či fougèrových vůní. Hodí se skvěle pro každodenní užívání, ale rozhodně jí můžete vytáhnout i na speciální večer. Vůně vznikla původně už v roce 2017, nyní se však vyrábí v silnější a výraznější verzi, než tomu bylo doposud.

Tom Ford Ombré Leather

Na závěr se ještě podíváme na opravdu luxusní parfémovou vodu značky Tom Ford. Tento produkt nabízí jedinečnou vůni s dlouhotrvajícím účinkem. Svoji vysokou cenu si tedy rozhodně může dovolit. Navíc se jedná o unisex vůni, kterou můžete používat dohromady s partnerkou.

Hlavu vůně tvoří list fialky a cedrové dřevo. V srdci pak nalezneme kořen kosatce a jasmín. V základu vše krásně dotváří tabák a kůže. I když se jedná o koženou vůní, květinové tóny ji nádherně zjemňují, a to z ní dělá ideální unisex vůni.

Pánské parfémy: Pánské parfémy a pár slov na závěr

V tomto článku jste se dozvěděli o tom, jak si vybrat nový pánský parfém. Pověděli jsme si o důležitých parametrech, které je dobré znát pro výběr tohoto druhu zboží. Doufáme, že jsme vám s tímto úkolem výběru nového parfému pro vás pomohli.

Nyní už vám k nákupu stačí pouze pár kroků. Stačí si pouze váš vysněný produkt v podobě nového pánského parfému zakoupit v některém z online obchodů a naplnit v něm virtuální nákupní nákupní košík.

Z tabulky s porovnáním výše se proklikněte na srovnávací portál Heureka, kde si můžete porovnat jednotlivé pánské parfémy a jejich ceny včetně recenze a uživatelských zkušeností s konkrétním pánským parfémem. Dozvíte se tam také, který parfém pro muže je kde skladem a za jakou se prodává cenu v různých obchodech.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 7 Průměrně: 5]

Mohlo by vás také zajímat