Menu Zavřeno

Skútry do 125 ccm

Krátké projížďky

5/5

RACCEWAY E-BABETA

Elektrický moped vhodný pro krátké projížďky městem se skvělými jízdními vlastnostmi.

 

Zlatá střední cesta

5/5
Peugeot Tweet 125i Active

Značkový skútr s nadstandardním poměrem cena / kvalita, který vás nikdy nezklame.

 

Pro nejnáročnější

5/5
Peugeot Tweet 125i RS

Ve své třídě absolutně nepřekonatelný stroj pro ty nejnáročnější zákazníky.

 

Popularita skútrů do 125 ccm neustále roste. To je dáno především neustále se zvyšujícími náklady na pořízení a konec konců také provoz automobilů či silnějších motocyklů. Skútry do 125 ccm totiž platí, co se provozu týče, za nejlevnější vozidla na trhu.

Kromě relativně nízkých nákladů na pořízení a provoz je výhodou skútru do 125 ccm s výkonem do 11 kW rovněž fakt, že nepotřebujete pro jejich řízení speciální řidičský průkaz a stačí vám pouze řidičák skupiny B. Mladší jezdci zase jistě ocení, že si mohou již od 16 let věku udělat řidičský průkaz A1, který na řízení skútru s těmito parametry také postačuje. Další předností jsou jejich malé rozměry a nízká váha, díky čemuž se skvěle hodí do města a nezabírají příliš místa v garáži.

Jestliže se jedná o vaše první moto, možná si lámete hlavu s tím, jaký skútr do 125 ccm vybrat a na co si dát při výběru pozor. Faktorů existuje celá řada: od jízdních vlastností, přes náklady na provoz, typ paliva až po cenu náhradních dílů, a tedy i případného servisu. Na řádcích níže popíšeme vše, co je pro skvělý výběr těchto úsporných vozítek klíčové.

Skútry do 125 ccm: Porovnání 10 nejlepších skútrů podle hodnocení, testů a recenzí zákazníků

V tomto srovnání jsme pro vás vybrali 10 nejlepších skútrů. Jak jsme tyto skútry do 125 ccm vybírali? Vybrali jsme je podle hodnocení a dostupných recenzí uživatelů a zákazníků. Tyto skútry jsme následně seřadili do přehledné tabulky. Tyto produkty si můžete následně seřadit podle vašich preferencí. Pokud vás například zajímá nízká cena, můžete si seřadit skútry podle orientační ceny s DPH a vybrat si tak nejlevnější a zároveň nejlepší skútr do 125ccm.

NázevVzhledVýkon (kW)TypMax. rychlost (km/h)PřevodovkaOrientační cena (s DPH)Dostupnost
Peugeot Tweet 125i ActiveSkútr do 125 ccm Peugeot Tweet 125i Active8,4Klasický99Automatická69900Zobrazit v obchodech
Racceway E-BabetaSkútr do 125 ccm Racceway E-Babeta0,45Elektrický25Bez převodovky18173Zobrazit v obchodech
Racceway City 21Skútr do 125 ccm Racceway City 211,5Elektrický45Bez převodovky36900Zobrazit v obchodech
Racceway KobraSkútr do 125 ccm Racceway Kobra0,24Elektrický25Bez převodovky21900Zobrazit v obchodech
Racceway E-FichtlSkútr do 125 ccm Racceway E-Fichtl0,25Elektrický25Bez převodovky32990Zobrazit v obchodech
Elektropower Sunra MaxSkútr do 125 ccm Elektropower Sunra Max0,65Elektrický25Bez převodovky33900Zobrazit v obchodech
Motorro Monza 125iSkútr do 125 ccm Motorro Monza 125i5,3Klasický80Automatická40950Zobrazit v obchodech
Peugeot Django 125i StandardSkútr do 125 ccm Peugeot Django 125i Standard7,8Klasický90Automatická84900Zobrazit v obchodech
Peugeot Tweet 125i RSSkútr do 125 ccm Peugeot Tweet 125i RS8,4Klasický99Automatická70900Zobrazit v obchodech
Peugeot Django 125iSkútr do 125 ccm Peugeot Django 125i7,8Klasický90Automatická87900Zobrazit v obchodech

Po kliknutí na odkaz “Zobrazit v obchodech” budete přesměrováni na srovnávací portál Heureka. Na něm si můžete porovnat ceny jednotlivých obchodů a přečíst si recenze a hodnocení skútrů do 125 ccm od jejich uživatelů.

Jak vybrat skútr?

Před koupí skútru do 125 cm je nutné položit si několik základních otázek, od nichž by měl váš výběr odvíjet. Pojďme si na některé z nich společně odpovědět.

K čemu budete skútr využívat?

Ze všeho nejdříve je nutné si vyjasnit, k čemu vlastně budete skútr používat. Jestliže se má jednat pouze o jakési „přibližovadlo“ pro drobné nákupy, cesty do blízkého zaměstnání nebo má sloužit pro projížďky v rámci města, skvěle si vystačíte s menším, méně výkonným, ale zato levnějším skútrem. Pro delší cesty je rozumným řešením zvolit větší a pohodlnější skútr, jenž disponuje například i úložným prostorem pod sedadlem, případně kufrem pro odložení helmy. Na výrazně delší cesty se však obecně doporučují skútry s vyšším výkonem, tedy od 250 ccm výše.

Jaký zvolit pohon?

Dalším důležitým parametrem výběru je typ pohonu vašeho motocyklu. Dnes dodávané skútry jsou osazeny buďto benzínovými nebo elektrickými motory, přičemž se s ohledem na ekologii stále více upřednostňuje druhé jmenované. Jejich srdce tvoří motor poháněný bateriemi, které si můžete dobít v pohodlí domova a nemusíte se tak spoléhat na dostupnost benzínových stanic. Nevýhodou však může být jejich relativně kratší dojezd a fakt, že na cestách nemusíte sehnat vhodný zdroj energie pro nabití baterií.

Jaký vybrat design skútru?

Ne nadarmo se říká: sto lidí sto chutí. Výběr designu vašeho skútru tak v podstatě záleží pouze na vašem vkusu. Skútry jsou dodávány ve sportovním, cestovním nebo v retro designu, který má odrážet původní italské skútry populární v 50. a 60. letech. Moderní vzhled sportovních skútrů je pak zvýrazněn LED prvky zakomponovanými do světlometů i budíků. Cestovní skútry zase bývají robustnější a nabízí více pohodlí.

Jaké zvolit doplňky?

Doplňky hrají u každého motocyklu důležitou roli při zpříjemnění celkového pocitu z jízdy a nejinak je tomu i u skútrů do 125 ccm. Jestliže chcete jezdit delší trasy a někde se skútrem například přenocovat, rozhodně na něj neváhejte přidat úložný box. Chcete-li jezdit ve dvou, určitě se vám bude hodit opěrka pro spolujezdce. Při deštivých dnech zase oceníte přední plexisklový štít, jež brání stříkání vody z přední části motocyklu.

Jaké vybrat oblečení na skútr?

Zákonnou povinností každého motocyklisty helma. Bez té se na skútru zkrátka neobejdete. Helmy jsou dodávány s i bez celoobličejového štítu. Pokud se rozhodnete pro variantu bez štítu, budete navíc potřebovat také kvalitní brýle, jež váš zrak ochrání před létavým hmyzem a nečistotami ze silnice. Vhodnými doplňky, zvláště pak pro delší cestování, je kvalitní (nejlépe kožená) bunda, motorkářská obuv, kalhoty a také rukavice.

Zkušební jízdě se nic nevyrovná

Jestliže bude váš nový skútr zároveň vašim prvním motocyklem či skútrem, výrazně doporučujeme si jej nejdříve odzkoušet. Pouze tak bezpečně poznáte, zda vám sedí jeho jízdní vlastnosti a celkově způsob jeho ovládání. Zároveň si také můžete ověřit, jaké jsou jeho limity a co všechno při jízdě dokáže.

Jaké skútry v kubatuře do 125 ccm najdete?

V základním rozdělení se skútry dělí dle typu pohonu na elektro skútry a benzínové skútry. Dále se skútry do 125 ccm dají dělit podle jejich třídy na cestovní, sportovní či retro. Benzínové motory se pak dále dělí na klasické s karburátorem nebo se vstřikováním, jež jsou obvykle označeny 125i, přičemž i zde představuje injection, což je v překladu právě vstřikování.

Dělení dle motoru

Elektro skútry – elektro skútry jsou doslova hitem posledních let. Skútr s elektrickým motorem potěší všechny nadšence do ekologie, protože jeho provozem nevznikají žádné emise. Navíc je velice tichý a náklady na jeho provoz se drží relativně nízko. Většina elektro skútrů se tak skvěle hodí na krátké pojížďky městem nebo cesty do zaměstnání. U menších modelů je rovněž velice prakticky řešeno nabíjení baterií, které můžete jednoduše vytáhnout a nabíjet v pohodlí domova či zaměstnání bez nutnosti řešit parkování skútru.

Nevýhodu může pro někoho představovat nižší rychlost, kratší dojezd (v závislosti na kapacitě baterie okolo 40-80 km) a úsporné řešení, jež neposkytuje příliš pohodlí na delší trasy. I tak se však elektro skútry těší velké oblibě.

Benzínové skútry – benzínové skútry do 125 cm jsou stálicí na motocyklovém trhu. Ty jsou určeny pro všechny, jež milují vůni benzínu a při jízdě na své motorce se bez ní zkrátka neobejdou. Benzínové skútry obecně dosahují větších rychlostí než elektrické, doplnění paliva je výrazně rychlejší a oproti elektro skútrům jsou také levnější na pořízení. Účet za pohonné hmoty a servis však prvotní náklady rychle dorovná. Benzínové motory se těší většímu dojezdu, který se zpravidla pohybuje okolo 150-200 km na jednu nádrž. Nevýhodou benzínových skútrů je rovněž zanechávaná uhlíková stopa a vyšší hlučnost. Většina dnešních motorových skútrů však splňuje normu EURO 5.

U skútrů můžete narazit na dva typy benzínových motorů, a to se vstřikováním nebo s klasickým karburátorem. Moderní skútry jsou již obvykle vybaveny vstřikováním (poznáte dle toho, že je kubatura uvedena ve tvaru 125i), díky čemuž disponují velice nízkou spotřebou a vysokou spolehlivostí, avšak v případě problému jsou náklady na servis vyšší než u karburátorů. Jimi vybavené motory však mívají vyšší spotřebu a je nutné je servisovat častěji.

Dělení dle tříd

Cestovní skútry – cestovní skútry jsou obvykle benzínové se vstřikováním. To je dáno nutností delšího dojezdu a vysoké spolehlivosti na delších cestách. K moderním cestovním skútrům je navíc možné dokoupit doplňkové příslušenství, jako je vyhřívání řídítek nebo sedadla. Samozřejmostí bývá také LED podsvícení přístrojové desky, LED osvětlení a blinkry nebo například elektrické zapalování. Vše na cestovních skútrech je řešeno s ohledem na maximální pohodlí řidiče. Na delší cesty se však již doporučují skútry s kubaturou 250 ccm a vyšší.

Sportovní skútry – pravděpodobně nejběžnější typ skútrů, které můžete na silnicích potkat. Vyznačují se ostrými rysy, kombinací výrazných barev a slušnými jízdními vlastnostmi. Sportovní skútry jsou dodávány jak v elektronickém, tak i benzínovém provedení, kde je nejčastěji využívaným motorem čtyřtakt se vstřikováním. Tyto skútry skvěle kombinují zážitek z jízdy na motocyklu s pohodlím.

Retro skútry – tyto velice oblíbené malé motocykly se na trhu drží již od 50. let minulého století a vaší jízdě dodají patřičný nádech historie. Jsou charakteristické svými oblými tvary a minimalistickým designem využívajícím tradiční technologie. I u nich je však již cítit dotek moderní doby, kdy se na podsvícení přístrojové desky využívají LED diody a naprostou samozřejmostí bývá elektrický startér.

Jaké parametry je při výběru skútru nutné zohlednit?

Při výběru skútru bychom se měli zajímat především o následující parametry:

  • Kubatura – menší skútry s kubaturou 50 až 125 ccm jsou vynikající na krátké pojížďky například po městě nebo na nepříliš vzdálená místa.
  • Pohon – výrobci v současné době nabízí pestré portfolio elektrických či benzínových skútrů, přičemž u druhých jmenovaných můžete vybírat s motorem bez a se vstřikováním.
  • Velikost kol – myslet byste měli také na velikost kol jednotlivých skútrů, jež přímo ovlivňuje jejich jízdní vlastnosti. Větší kola poskytují na silnicích větší stabilitu, zatímco u malých kol je zase řízení daleko přesnější.
  • Výška pneumatik – výběr pneumatik má rovněž zásadní vliv na jízdní vlastnosti skútru a celkový pocit z jízdy. Vyšší pneumatiky lépe tlumí nárazy nerovností z vozovky do podvozku skútru, avšak snižuje přesnost řízení. Nízkoprofilové pneumatiky jsou designově zajímavější variantou a řízení je s nimi přesnější, nerovnosti však tlumí mnohem hůře.
  • Šířka pneumatik – zde platí, že širší gumy kladou při jízdě větší odpor, což může být u skútrů do 125 ccm zásadním problémem. Užší pneumatiky naopak napomáhají ovladatelnosti motocyklu a neubírají výkon motoru.
  • Váha – u skútrů do 125 ccm obecně platí, že čím lehčí skútr je, tím lépe. Motor pak nemá problémy s výkonem, moto je mnohem svižnější, má menší brzdnou dráhu a v případě jeho pádu se také lépe zvedá.
  • Převodovka – téměř všechny skútry do 125 ccm jsou vybaveny automatickou převodovkou neboli variátorem, díky čemuž se nemusíte věnovat řazení, jako je tomu u klasických motocyklů.
  • Maximální rychlost – většina benzínových skútrů v kubatuře okolo 125 ccm dosahuje maximální rychlosti zhruba 90 km/h. U elektrických skútrů je tato rychlost nižší a obvykle se pohybuje okolo 45-70 Km/h.

Údržba skútru

Stejně jako o každý motocykl je nezbytné i o váš skútr řádně dbát, aby vám dlouho a bezpečně sloužil. Pravidelná servisní prohlídka alespoň jednou ročně by měla být samozřejmostí a na řádcích níže vám poradíme, na co dalšího se při údržbě vašeho stroje zaměřit.

  • Čistota – motorka má být čistá, to ví každý motorkář. Minimum, co může každý pro svého dvoustopého miláčka udělat, je před jízdou jej očistit. Především se pak zaměřte na světla, která zajišťují vaši viditelnost, a poznávací značku, jež musí být vždy perfektně čitelná. Čistý stroj je vizitkou každého jezdce.
  • Olej – vlastníte-li stroj s benzínovým motorem, vždy si před jízdou zkontrolujte hladinu oleje a případně olej doplňte. U skútrů a motocyklů obecně by měla výměna probíhat každých 5-6 tisíc ujetých kilometrů, případně každý rok. Vždy si zkontrolujte, zda olej odpovídá typu předepsanému výrobcem a spolu s ním nezapomeňte vyměnit i olejový filtr. Opomenutí výměny oleje by mohlo vést až k poškození motoru vašeho stroje.
  • Brzdová kapalina – pro zajištění bezpečnosti skútru je také nutné pravidelně kontrolovat a zhruba jednou za dva roky vyměnit brzdovou kapalinu.
  • Oblečení – kromě samotného stroje je třeba dbát o bezpečnostní prvky používané při jízdě. Před jízdou je nejdůležitější zkontrolovat funkčnost helmy a viditelnost z ní.
  • Baterie – nejen u elektrických skútrů je nutné sledovat životnost baterie. Ta se pohybuje okolo 2 až 3 let a jakmile již nefunguje tak, jak by měla, je třeba ji vyměnit.
  • Zazimování – správné zazimování je klíčem pro zajištění funkčnosti stroje na jarní sezónu. Na zimu nejcitlivějším prvkem motocyklu je baterie. Ta by během zimy nikdy neměla zůstat připojena k motocyklu. Disponujete-li udržovací nabíječkou, ponechejte baterii na ní, nejlépe v prostorách o teplotě kolem 15 stupňů. Jestliže máte pouze obyčejnou nabíječku, baterii alespoň jedenkrát měsíčně nabijte. Skútr by měl stát na hlavním stojanu, aby nedocházelo k rychlejšímu opotřebení pneumatik. Přes zimu udržujte také plnou nádrž a motorku ideálně přikryjte plachtou. Nezapomínejte ani na promazání řetězu.

Značky skútrů

Na trhu naleznete celou řadu výrobců skútrů, přičemž jen málokterý se specializuje výhradně na skútry, ale vyrábí také klasické motocykly nebo automobily. Značka skútru obvykle hodně vypovídá o kvalitě provedení a dostupnosti náhradních dílů, takže by při výběru rozhodně neměla být podceňována.

Yamaha

Japonský výrobce Yamaha patří k nejznámějším v segmentu motocyklů vůbec. Jejich skútry se řadí mezi ty nejspolehlivější a nejkvalitnější vůbec. Velkou výhodou je také skvělá dostupnost náhradních dílů a autorizovaných servisů.

Piaggio

Populární italská značka skútrů, která se vyznačuje nekompromisní kvalitou a nádherným italským designem. Díky vysoké oblíbenosti u českých zákazníků můžete rovněž při poruše či pravidelné údržbě počítat s vynikající dostupností náhradních dílů.

Vespa

Legenda mezi skútry. Hledáte-li skútr s pravým italským retro designem, pak je Vespa ideálním řešením. Na českém trhu je k dispozici několik produktových řad skútrů s touto značkou a vybere si z nich jistě každý milovník klasického designu.

Peugeot

I když máme tuto francouzskou značku spojenou především s automobily, dlouholetou tradici má také ve výrobě motocyklů. V České republice se dokonce řadí mezi nejprodávanější značky skútrů vůbec.

Motorro

Motorro je asijským výrobcem skútrů zaměřujících se na levnější a cenově dostupná řešení. Díky rozsáhlé distribuční síti má na českém i slovenském trhu bohaté zastoupení. S náhradními díly a akreditovanými servisy tak není problém.

Kentoya

Německý výrobce Kentoya je doslova specialistou na skútry. Jejich stroje se pyšní krásným designem a klasickou německou poctivostí. V Česku se jedná o jednu z nejprodávanějších značek, přičemž nabízí i různé výhody, jako je například prodloužená záruka na motor zdarma.

Keeway

Keeway je maďarskou značkou zaměřenou na výrobu kvalitních strojů pro náročné zákazníky. Vyjma kvalitního provedení se vyznačuje také výbornou dostupností a rozsáhlým zastoupením v rámci České republiky.

Kolik skútry do 125 ccm stojí?

Cena skútru hraje obvykle při jeho výběru absolutní prim. Obecně lze skútry do 125 ccm rozdělit do tří cenových relací:

  • Do 50 000 Kč – v sekci nejlevnějších skútrů najdete zastoupení především strojů s menší kubaturou, tedy okolo 50 ccm. U motorek s objemem motoru 125 ccm půjde spíše o neznačkové asijské stroje nebo absolutní základ známějších značek. Doporučujeme je pro všechny, jež skútr využívají spíše nárazově nebo pro opravdu krátké cesty.
  • 50 000 – 100 000 Kč – v této cenové relaci již najdete stroje, které perfektně snoubí kvalitu a výkon. Jedná se o zlatou střední pro všechny, kteří budou skútr využívat pravidelně a hledají spolehlivost a patřičné jízdní vlastnosti.
  • Nad 100 000 Kč – skútrů do 125 ccm je na této cenové úrovni jen minimum. Najdete zde výhradně stroje od předních výrobců v nejvyšší možné výbavě. Takové skútry se však již vyplatí pouze těm nejnáročnějším jezdcům.
Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 10 Průměrně: 5]

Mohlo by vás také zajímat